Србија разговара: Ријалити шоу програми – да или не

Вуксановић: То су савремени конц-логори
Војтеховски: Пиплметри експлицитно кажу да 

Дивна Вуксановић; Татјана Војтеховски Парадокс који изазивају ријалити шоу програми (с једне стране презрење с којим се о њима јавно говори, а с друге висока гледаност коју остварују) намеће потребу озбиљније анализе овог жанра, чији творци га представљају искључиво као забаву. Експериментисање с крхкошћу људске психе, намамљене на експеримент обећањем брзопотезне славе, може довести до неочекивано негативних последица, упозоравају психолози и социолози.

О томе куда иде савремена телевизија, због чега иде тим путем а не неким другим и зашто се те утопије у потрази за славом преко ноћи завршавају у дистопији када се оголе, разговарамо с проф. др Дивном Вуксановић, филозофом медија, и с Татјаном Војтеховски, директорком „Пинк медија система – Пинк медија груп” и пи-ар менаџером Телевизије Пинк која са овим програмима предњачи.

Политика: Треба ли нам оволико ријалити шоу програма?

Војтеховски: Пиплметри експлицитно кажу да треба, а и ја као телевизијски човек кажем – да! Телевизија Пинк је комерцијална телевизија и њен критеријум је профитабилност.

Вуксановић: Моји студенти су нашли податак да се тренутно на Телевизији Пинк „Фарма” емитује седам сати дневно, наравно не у континуитету, што је заиста огромно медијско време које може квалитетније да се употреби. Зато бих ја обрнула питање и рекла да ли су нам потребни неки други програми осим ових.

Војтеховски: Чим нешто искочи, одмах почну разговори да ли нам то треба. А истина је да људи желе да гледају те програме.

Вуксановић: Не можемо бити сигурни да желе. Постоји једно уврежено веровање по коме медији не само да задовољавају потребе гледалаца него их и производе. Оно што је у понуди истовремено је и производња потребе. По том веровању, и телевизија и публика су два краја истог система вредности унутар кога циркулишу потребе за које не можемо знати да ли су аутентичне.

Политика: Колико ти програми могу да пољуљају ионако крхки систем вредности у Србији?

Вуксановић: Ако верујемо у неке универзалне хуманистичке вредности, онда свакако оно што видимо добрим делом није у складу с тим. Али питање је да ли је функција тог жанра да промовише те вредности. Ја само видим да се кроз тај жанр до сада промовише углавном профит као вредност. То треба отворено рећи.

Војтеховски: Не свиђа ми се што се реч профит углавном користи у пејоративном смислу. Профит није нешто лоше и у бизнису је свима стало до профита.

Вуксановић: У бизнису јесте, али телевизија може али и не мора да иде у бизнис. Она може да има и неку другу функцију. По мом мишљењу, постоји заиста нешто што је „пинковски” систем вредности. То је забава у распону од „Гранд параде”, латино сапуница до ријалити форми, која заокружује један систем вредности који би могао да се назове „пинковском естетиком”. Мени није стало да некога осуђујем, него да размишљам о будућности телевизије. Да ли смо искористили њене добре потенцијале или идемо линијом мањег отпора са алибијем да је то профитабилно.

Политика: Овде долазимо до питања одговорности медија и свести о тој одговорности?

Војтеховски: После 15 година потпуног хаоса у медијском простору, успостављена су нека правила и ми их се придржавамо.

Вуксановић: Одговорност се не практикује. Ми не знамо у ком правцу ће се развијати телевизија и какве последице могу да имају ријалити програми. Сувише је рано јер је то млад жанр. Нешто мало се зна како су у свету пролазили учесници „Великог брата” и ту је било доста проблема. Та врста програма има своје малигне изданке против којих заиста треба дићи глас.

Политика: У свету се већ говори о „Трумановом синдрому” од којег почињу да пате учесници ријалити формата.

Војтеховски: То је занемарљив проценат.

Вуксановић: То јесте Труманов шоу. Код „Великог брата” све је шарено, фенси, за инфантилно несвесно то делује као земља дембелија, чаробни утопијски простор који обећава брзопотезну срећу. Мислим да то оставља последице зато што кад оголите ту шарену лажу добијете нешто што је пандан средњовековном затвору у коме је једина казна за неки преступ двадесетчетворочасовна контрола. Мене код ових програма највише брине суспензија људске слободе. Ту се суспендује темељно људско право да ако вам пукне филм, доживите нервни слом, не можете да изађете, већ морате да преговарате 24 сата. И, што је најгоре, из тог круга је тешко изаћи, а један од разлога су уговори. Уговори су дугорочни и учесници своју егзистенцију дугорочно везују за тај шоу програм.

Војтеховски: Дугорочни уговори се не склапају с познатим личностима, само са анонимним.

Вуксановић: А ти уговори изгледају овако: за сваки посао који радите мимо овог посла којим сте уговорили себе као робу, један део профита иде другој страни.

Војтеховски: Па шта је лоше у томе? То је бизнис и класичaн менаџерски однос. Рећи ћу то суровим шоу-бизнис речником: ја сам газда, до тог посла си дошао захваљујући мени, према томе – делићемо профит.

Вуксановић: Продуцент размишља о људском бићу као о роби. Ако укинемо себи то право, онда ћемо имати „дивне” ријалити шоу програме као савремене конц-логоре. И они то већ јесу.

Војтеховски: Не бих се сложила да побеђује најјачи и најлукавији. Имамо пример победника првог „Великог брата” – младића који ниједном није опсовао, који је помало ванвременско биће и који је и тај свој микрокосмос успео да наметне, без икакве тактике.

Вуксановић: Слажем се, али нажалост то је само изузетак који потврђује правило.

Политика: Многи примећују, и то им смета, да се ријалити формати своде на понижавање учесника.

Војтеховски: Морам, нажалост, да се сложим с вама јер је у неким издањима „Великог брата” било задатака који су понижавали учеснике. То су одлуке продуцената. Такође нисам присталица намерног изазивања конфликата. Нема потребе за тим јер ако људе затворите до конфликта ће свакако доћи.

Вуксановић: Управо у томе је проблем што је сама форма тих програма врло радикална. Кад затворите људе у куће и фарме, сведете их на ресурс и стимулишете систем елиминације, они у старту немају шансу да развијају позитивне људске вредности. Затварање и посматрање стимулишу нагонско понашање. Замислите исти шоу програм са академицима. Да ли мислите да би они остали недодирљиви?

Војтеховски: Ма какви! Посвађали би се око парчета маргарина! Али, мислим да је јако важно да и они који гледају и они који су унутра, то третирају само као забаву.

Вуксановић: То је веома компликовано очекивати од учесника јер су посматрани и врло добро знају да ако не предимензионирају неку своју реакцију, најчешће неће бити запажени. Зато врло често реагују радикалније него што би у некој природној ситуацији. По дефиницији то јесте неки расцеп.

Политика: Да ли је време да телевизија постави неке границе? Ви, госпођо Војтеховски, водите квиз „Тренутак истине” који изазива изузетно негативне критике. Да ли мислите да то заиста треба да постоји?

Војтеховски: Да, мислим да треба да постоји, али такође мислим и да телевизија треба да постави границе. Ми смо их поставили. Мене мало нервира што се сви узбуђују око питања у вези са сексуалним животом, а нико се не узбуђује због насиља над женама које ту отворено признају да су злостављане.

Вуксановић: Ако вас толико погађа што је насиље над женама изражено и што нико не реагује, зашто се не бавите истраживачким новинарством? Формат који ви радите, а који наводно истражује истину, заиста дубоко задире у интиму. Он просто распара човеково биће да би се извукла истина, и то истина за једнократну употребу до које се долази са да или не, уз физиолошку потврду да ли су одговори тачни. То је противно идеји истине јер истина је увек целина. То је оно што изазива зазор и запањеност јер шта с том истином? Она ту као да је злоупотребљена.

Војтеховски: Ја мислим да највеће контроверзе изазива то шта да радимо с тим што смо чули. Друго, шта је ту страшније: питање или одговор.

Вуксановић: Мени су питања страшнија јер већина њих звучи понижавајуће у смислу непоштовања личности. Питање се поставља са становишта моћи и та моћ нисте ви лично. Ви сте само персонализација. То је моћ телевизије која испитује грађане и истражује истину, а онда ту истину пласира без икакве одговорности. Зашто се тако нешто дешава пред камерама?

Политика: И докле то може да иде? Постоји ли граница?

Војтеховски: Ја мислим да ће круг да се затвори. Убеђена сам да ће се и продуценти и публика заситити те врсте игара.

Вуксановић: Неће! Имали смо гладијаторске игре, јавна погубљења. Увек смо имали сцену, жртве, џелате, наручиоце и публику. Ако произведете потребу код људи да гледају убиство, они ће га гледати хладнокрвно јер је, између осталог, и то део људске природе. И та граница може да се помера до екстрема, да варварски гледамо све и свашта. Зато мислим да треба на време реаговати. Ми не можемо да зауставимо развој цивилизације, али имамо право да бранимо хумане вредности.

Коментари

Гордана Поповић
Зоран , 13/12/2009, 22:03
Да ли их неко приморава да учествују у таквим програмима? Не. Да ли нас неко приморава да то гледамо? Не. У чему је проблем?

srđan, sombor , 13/12/2009, 22:28
@Зоран. Problem je u tome kada te neko stalno bombarduje nečim, gde su onda tvoje granice izdržljivosti i neprihvatanja! Kao u romanu Tomasa Mana „Čarobni breg“ kada je glavni junak romana Hans Kastrop otišao u čuveno lečilište Davos u poseti svom rođaku Joakimu Cimsenu koji je bolovao od tuberkuloze i često imao povišenu temperaturu, pa je na kraju i sam Hans Kastrop oboleo, ali po mom mišljenju, pisac je hteo da kaže da čovek često postane onakav u zavisnosti kakvo mu je okruženje, i kakve mu ono poruke šalje. Dakle, oboljenje Hansa Kastropa u knjizi bi moglo da se tumači kao metafora za drugu, upravo objašnjenu vrstu oboljenja.

Горан , 13/12/2009, 22:40
Проблем је у потпуној банализацији свакодневног живота, најгорој могућој експлоатацији грађанина и јавном понижавању људи при чему се зарађује на томе. Уопште ме не чуди реакција државе. Кад нису заштитили грађане од директних пљачки и превара банака којима је држава издала лиценцу за рад,државе која се бори против кладионица у околини школа, а јавни сервис је пун игара на срећу, шта рећи? Поставља се једно битно питање, чему служи држава и коме? Ако не штити имовину, интегритет и људска права већине својих грађана, озбиљно доводи у питање сврху свог постојања.

kritika je privid,ali , 13/12/2009, 23:10
Sve je to u suštini igra sever versus jug. Očigledno je JUG gubi. Izgleda da JUG teže predstaviti što ružnijim, moralno iskvarenijim, vrednosno poremećenim itd. Samo na prvi pogled iza ove “zavere“ stoji SEVER. U stvari SEVER je instrumentalizovan od strane jednog segmenta JUG-a koji će ako ovako stvari nastave da teku na kraju uspeti da istisnu SEVER, redefinišu Srbe, a sebe uspostave kao dominantne. Na primer Svetislav Basara smatra da veliki broj naših problema potiče od fenomena LAŽNOG PREDSTAVLJANJA.U suštini Veliki Brat i Životinjska farma nemaju nikakve veze ni sa kapitalizmom, ni sa Zapadom. Oni su samo u funkciji opstanka naše izuzetno primitivne oligarhije koja ima svoje pipke u nauci, kulturi, umetnosti, politici i pre svega biznisu. Naša oligarhija, koja u stvari uopšte nije naša, nije ni proevropska, ni proruska, ni prokineska. Ona je više plemenskog tipa, autarhična, ksenofobna, dosadna, nekreativna, represivna, i u sebe nesigurna. I zbog toga joj smetaju i sever i jug

kipreos citajte chomskog, 13/12/2009, 23:51
u pravu je dr.vuksanovic da su to konc logori i da mediji oslikavaju ali i formiraju ‘realnosti’ koje nas okruzuju. cak iakao neko odluci da promeni kanal ili ignorise u potpunosti pink empire, ne moze pobeci od diskursa programa koji ciljaju na univerzalne ljudske instinkte poput strahova od odbacenosti, prezivljavanja, reprodukcije itd. sa druge starne imamo nekoga ko je predstavnik medijske money making masinerije koja vidi ljude kao brojeve koje kasnije prodaje ad agencijama (da dragi moji, brojevi)..gledanje medija kao svakog drugog menadzerskog posla je eticki a i moralno totalno pogresno, jer mediji nisu kao bilo koji drugi posao, iako se njihova poslovna struktura moze tako analizirati,a i ako se na medijski materijal gleda cisto kao produkt kojme treba naci kupca.. naravno da meiji ne treba da budu elitisticki i da ljude pumpaju sa visokom kulturom, ali im isto tako ne treba ni spustati prag inteligencije… svaka medijska kuca koja zavisi od reklama je osudjena na kompromise

Mladen Mladenovic, 14/12/2009, 00:01
Pa ako se podje logikom gospodje Vojtehovski i televizije „Pink“, javno silovanje, vesanje ili odsecanje glava, uz odgovarajucu, prethodnu, medijsku obradu i pripremu, pobudilo bi isto tako veliku gledanost srpske publike. Da li to znaci da treba forsirati i tu vrstu rijaliti sou programa ? Ako ovaj narod vec „bombardujemo“ sedmocasovnim programima, od kojih ne moze da se pobegne, zar te „bombe“ ne mogu da se naprave od znanja i lepih stvari vec od gluposti i obmana. Obmane, koje nas uce da se samoponizavanjem i spustanjem svoje licnosti na nivo zivotinje, mogu zaraditi veliki novci i ostvariti aktuelni srpski program, „hleba bez motike“ ? Covek zaista treba da bira „metu“ svog interesovanja ali je zaista nedozvoljivo gledati i slusati retardirane osobe, koje kao aveti setaju vecinom programa. Coveka prosto frapira primitivnost, glupost i neukost ucesnika programa. Da li je moguce da je Srbija toliko „uznapredovala“ zadnjih godina? Da li su ovo rezultati prozapadnog sistema skolovanja?

bojan l, 14/12/2009, 00:48
Svako ce se sloziti da najvecu gledanost imaju vesti o nekoj tragediji , ratu ,zlocinu ili ispadi i kontraverze oko poznatih …tako da govoriti da je gledanost razlog postojanja rijaliti soua ne pije vodu !

Milan Gligoijević, 14/12/2009, 01:26
Gđa/gđica (ne znam kakav joj je status) Vojtehovski izgleda inteligentno. Tim je neshvatljivije kako može da brani stavove, ovako očigledno neodbranjive, pogotovu naspram ovako kulturne, humane i umerene (možda i previše) sagovornice. Pitam se da li mirno spava posle ovakvih izjava, a pogotovu posle emisije koju vodi? Da li je novac zaista u stanju da potre sve druge vrednosti, pa i elementarno osećanje humanosti i minimum savesti? U „Pink pogledu na svet“, na žalost, izgleda da može.

nestasko , 14/12/2009, 01:31
Balans i ravnoteža – to je ono što nedostaje da bi ljudska civilizacija dostigla taj „viši nivo“. Dokle god toga ne bude bilo, moći ćete da nekoga „kupite“, a koliko će taj neko biti spreman da se za to ponizi, to je već njegov problem… Tu izgleda da ne treba mešati ma koju vrstu „humanizma“ jer sve to što takvi programi plasiraju je surovost i borba za opstanak.

D N, 14/12/2009, 01:41
Ovu pojavu je neophodno da analiziraju psiholozi, psihijatri, kriminolozi i da reaguju javni tuzioci. Radi se o bolesnoj pojavi i kriminalu

MUKNAVI , 14/12/2009, 01:48
Ko voli ,neka izvoli.Ko je ,misli ,pod presijom,medija..vec je uhvacen u kandje znatizelje;samo da zavirim.Onaj ko se tome odupire,na silu..zeza i muci sebe.

Poaro , 14/12/2009, 01:54
Konje ubijaju, zar ne? – ima nesto u tom filmu..!

Даница , 14/12/2009, 02:45
Не гледам пинк (намерно малим словом!), али ми је мука када чујем од других шта све долази са те телевизије! Поготово ми је жао што се пинк емитује у дијаспори и трује наше људе, који жељни наше телевизије, појуре да се накаче на сателит, и онда добију емисије типа ‘гранд парада’ и ‘велики брат’. Наша омладина у дијаспори добија потпуно изврнуту слику о Србији путем пинка!!! ОВО ЈЕ НЕШТО С ЧИМ БИ МИНИСТАРСТВО ЗА ДИЈАСПОРУ ТРЕБАЛО ОБАВЕЗНО ДА СЕ ПОЗАБАВИ! Такође, лично, сам за укидање телевизије пинк и свих сличних телевизија! То је, једноставно, ЗЛО, и није добро ни за Србију, ни за дијаспору. П.С. Плус за Вуксановић, а велики минус за Војтеховски! Војтеховски није дала ни један конкретан, бистар, паметан одговор.

vasa , 14/12/2009, 04:17
Matematika je jednostavna. Gledanost „raliti TV“; broj programskih sati => direktno proporcionalan kulturnom i obrazovnom nivou nacije koja ih gleda. Pitajte Skandinavce koliko ovakve „kvalitetne televizije“ imaju na svojim kanalima!

Milan , 14/12/2009, 05:02
Ulazak u reality show je potpuno dobrovoljan, a ljudi i inače, ne samo u slučaju VB-Farme, često ne znaju šta je za njih dobro kad biraju. Porediti to sa gladijatorskim igrama je neozbiljno, a porediti sa konc-logorima je neukusno i uvredljivo prema žrtvama konc-logora. Vojtehovska je lepo rekla da je Pink komercijalna TV, dakle ako emituju šund i samo šund, i dalje nema govora o njihovoj odgovornosti. Odgovornost treba da imaju po pitanju informativnog programa (bez klevetei sl.), poštovanja termina programa za različite uzraste i sl. RTS je jedina TV od koje imamo pravo da nešto zahtevamo, jer je direktno plaćamo. I tu možemo da tražimo i kvalitet i „prave vrednosti“. A kojima RTS često baš i ne može da se pohvali (kvalitetom npr). @Srđane, što se tiče bombardovanja – ja nemam TV, ali kad god dođem kod roditelja, oni pri prelistavanju TV kanala nikad ne staju na VB-Farmi, već samo preskoče dalje tražeći neki film ili kviz. Nije Pink NATO pa da te bombarduje ako ti to nećeš!

psihodelija , 14/12/2009, 06:36
Nista cudno,kakav narod takva serija.Jedna velika psihijatrijska stanica.Pola drzave je bolesno uglavu,a onda se cudimo kakvi su nam politicari i svi ostali koji vode narod.Po tim realiti serijama vidi se degradacija jednog naroda.

Ivan , 14/12/2009, 06:50
Kad su me pre mesec dva pitali da li gledam FARMU, ja sam odgovorio „Jel to ono na fejsbuku?“ posto sam cuo da i tamo ima neka farma. Iako ne „konzumiram“ emisije tog tipa, pored ovakvog blagostanja datog nam od drzave, ljudima jedino Dembelija moze pomoci. Makar i 7 sati dnevno..

Milan Miletić, 14/12/2009, 07:59
Pitatae se da li neko primorava učesnike da učestvuju i da li neko primorava gledaoce da gledaju. Istina nema prinude ni na jednoj strani, ali je činjenica da je onim „mučenicima“ jedina nada da zarade koju kintu ostalo učešće u ovakvoj emisiji, a i nama gledaocima, vrteći kanal po kanal možemo da izaberemo ili da gledamo neku portugalsku seriju ili realiti šou. E, pa nazdravlje nam.

Džon Smit, 14/12/2009, 08:22
Šta je a ono troje poginulih učesnika VB koji su izginuli nizašta, bolje rečeno samo zato što su kao postali popularni. Da li ste i njima uzeli proviziju?

goran t, 14/12/2009, 08:27
Da postoji normalna država , ne bi se emitovali programi ovog tipa, kao ni bolesne poruke i pornografija..

Eki , 14/12/2009, 08:27
Zao mi je osoba kojima je jedan reality show zanimljiv.

Никола , 14/12/2009, 08:45
Колико год (ѕбог висине награда, сценографије и продукције) скупо изгледале, овакве емисије су по сату произведеног програма најјефтиније за ТВ станице. Прича како то народ жели да гледа не стоји. Желећи да побегнем од оваквих канала прешао сам на Еуроспорт и ЕСПН… и мало по мало почео сам да пратим Снукер (билијар), Амерички фудбал, скијање… чак и карлинг… Да ли сам желео то да гледам кад сам прешао на ове програме… НЕ… али упаљен ТВ те привлачи да погледаш и да се заинтересујеш…

Sempervivum , 14/12/2009, 09:41
Za deset godina Pink ce prikazivati tzv. „snuff movies“ kao iz filma „8 mm“. To sto Pink nije ukinut posle 5. oktobra govori u prilog istini da 6. oktobar zaista nikada nije svanuo. Kad se setim kako su politicari potrcali da se pojave u njihovim emisijama-fuj! Sama cinjenica da se pitanjem koje ste pokrenuli javnost tako stidljivo bavi je zastrasujuca. Nema nade za ovu Srbiju…

dan , 14/12/2009, 09:57
Ove emisije treba gledati, po mogucnosti kad god imate slobodnog vremena, bolje je gledati te veoma bitne stvari i kukati kako nam je lose nego raditi.

jovan karadzic, 14/12/2009, 10:21
Sa kojim samo zarom Vojtehovska brani realiti-uzase?!Ako se prisetimo, to su radili i tvorci i egzekutori u konc-logorima! Sve je tu u redu, nema sta!

N. I. , 14/12/2009, 11:17
Imam utisak da, kao nacija, previše gledamo TV u celini. Na Zapadu je ovako: radiš ceo dan, preko Ti-Vo sistema snimiš emisije (uglavnom serije) koje ti odgovaraju, i onda ih uveče gledaš. Nema tu mesta reality show-u, koji traži stalnu pažnju. U filmu „Trumanov šou“ to je i osnovna linija kritike: svi gledaju šou, a niko ne radi (konobarice, kuvari, službenici, svi bulje u televizor na radnom mestu). Briga njih za dehumanizaciju čovečanstva, više ih zanima njegova radna učinkovitost. Naravno, kod nas je ona jednaka nuli, i zato ovakve stvari uspevaju da se zapate bez problema.

Светозар Максимовић, 14/12/2009, 11:32
Коме професор није пример за узор, биће му узор „велики блат“. Хвала госпођи професор за људски приступ овом „загонетном“ друштвеном феномену.

Мата Лабор, 14/12/2009, 11:34
Хвала Богу, немам телевизор!

Vesna , 14/12/2009, 11:54
Obzirom da mediji MORAJU da imaju i vaspitnu ulogu po mom misljenju, svaka zloupotreba je nehumana, pa objasnjenje da je profit vazniji od moralnih vrednosti je za moje shvatanje monstruozno, pogotovo sto tv program nije nesto sto se kupuje, vec je jednim klikom dostupno i maloletnoj deci.

Anđela , 14/12/2009, 12:07
Ove emisije vređaju zdrav razum i ljudsko dostojanstvo i tome treba stati na put! Apelujem na vlasnike ovih televizija, da SAMI ukinu ove neprikladne emisije i da se više ne igraju sa ljudima. Smatram da putem ovih emisija daju „doprinos“ i lični pečat porastu nemorala u društvu, kao i promovisanju nerada, a ne rada i obrazovanja! Da li ih novac stečen ovim emisijama usrećuje!? Lično sumnjam…Vreme je za MORALNI PREPOROD i PRAVNU DRŽAVU!

Sale , 14/12/2009, 12:47
O, izem vam diplome i filozofiju…to sto ljudi nesto traze, ne znaci da im treba i dati. Moje dete bi, na primer, najvise volelo da nikada ne ide u skolu i po ceo dan jede cokoladu i igra kompjuterske igre. Ja bih, po logici ucesnika intervjua, trebalo da dozvolim svom detetu izbor koji bi mu unistio zube i mozak. „Rijaliti“ (odvratne li fonetizacije) programi su prvi znaci potpune propasti i ono malo kulture sto nam je ostalo. Drzave kojima je mentalna higijena njihovih gradjana lezi na srcu bi trebale da ove svinjarije zabrane za javno prikazivanje jer ne vidim po cemu su sustinski razlicite od pornografije.

Aleksandar Popovic, 14/12/2009, 12:56
Da se savremeno izrazim, rec je o pravim treš-emisijama. Toliko niskosti, prostakluka, da coveku pamet stane. I jos „voditeljka“ Vojtehovski umesto da se zamisli nad onim sto radi, na niskim strastima koje propagira, opravdava sve to antikulturno „novinarsko delo“. Ne znam da li g. Vojtehovski pripada nekom novinarskom udruzenju, ali bih ocekivao da ako sama ne ume da istupi, bude iz njega iskljucena. Sasvim je druga stvar to sto „narod voli“ da gleda takve emisije. Dobro bi bilo da producentska kuca i sama TV izadju sa analizom: ko to, zasto i sa kakvim utiscima gleda ovakve programe, poput razne „velike brace“, farme, i slicno. Jeste TV „prozor u svet“, ali ne sme da bude i pogled u polusvet.

@ Мата Лабор , 14/12/2009, 13:17
Мудро. И ја ћу следити Ваш пример.

Niki , 14/12/2009, 13:38
Tako je to u turbo kapitalizmu koji nam namecu zapadne sile. Privatnu televiziju ne dotira drzava niti ima pretplatnike pa mora da „IDE PREKO LESEVA“ da bi bila profitabilna.

El Jefe, 14/12/2009, 13:45
Ako piplmetri eksplicitno tako pokazuju-kako rece gospodjica Vojtehovski ,onda dobro.

Горан , 14/12/2009, 13:55
На сцени је промоција шунда најгоре категорије. Чисто је лицемерје забрањивати емитовање порнографских филмова у ударним терминима поред оваквих емисија.Овакви садржаји, људи,новинари су постојали и постојаће, као и лоши људи,криминалци, преваранти,проститутке. Проблем се јавља кад се њихова виђења, размишљања и понашање окарактерише као друштвено прихватљиво и пожељно.Војтеховски је сигурно интелигентна жена, али је њена основна порука – све за паре и сигурно несме бити морални узор.

munzekonza , 14/12/2009, 14:15
@Danica – crna Danice ,pa nasi u tzv. dijaspori su 90% dziberi i njih ne interesuje nista sem pink TV.Verujte mi na rec ,i ja sam „gastos“…Samo gledaju „pevaljke“ i komentarisu sta nose,koja je s kim i znaju reci svih najuzasnijih turbo „hitova“ koji su neverovatno imbecilni.Ne brinite ,ima dzibera i na tzv. Zapadu ,samo sto oni moraju da rade ,pa se dziberisu uglavnom vikendima i praznicima

Zoran Kostic, 14/12/2009, 14:32
Verujem da je i g-dji Vojtehovski sve jasno, samo mora da prica onako kako se to od nje ocekuje. Sta cemo, takva su vremena.

Mile , 14/12/2009, 14:36
Gospodja Vojtehovski se ponasa kao diler droge koji objasnjava da to deca mnogo vole a niko ih ne prisiljava da kupuju. Strasno je kad takva osoba kreira drustvenu politiku i definise moralne kodekse u drzavi.

jaroslav , 14/12/2009, 15:32
Podržavam postojanje svih rijaliti programa. Njihova raznovrsnost i količina treba da se uveća ali samo na privatnim televizijama. Javni servis treba da ima potpuno drugu programsku šemu. Ovi što kažu da su bombardovani sa tim „neželjenim“ stvarima treba da stave prst na čelo i da se zapitaju. Da li plaćate kablovsku televiziju? Da! Ko vas tera? Da li svojevoljno gledate te emisije u kojoj su svojevoljno drugi ljudi? Da! U čemu je problem? Što lepo ne izbacite TV iz stana. Što se ne družite sa prijateljima? Što ne odete u BIBLIOTEKU? Itd, itd… Ja lično imam samo kompjuter (internet) u stanu i to mi je dosta od medija. Dan mi je kratak da bi gledao 7 sati dnevno farmu!!!! Negativnih stvari ima svuda. Da li je pušenje štetno? Mislim da je veći problem odnos poslodavaca i jadnih radnika u Srbiji od rijaliti programa…. Rijaliti programi su super oni mi govore kakvi su ljudi koji ih gledaju tako da više namam šta da pričam….

орион , 14/12/2009, 15:47
Не могу да схватим коментаре типа како се све ове риалити емисије емитују тобоже због тога што то народ жели. Па све су то лиценциране емисије које су дошле са запада. Наравно слажеме се са тим да те емисије нису конц. логори. Па онај лик је из првог серијала ВБ победио, узео паре и више се није појављивао. Проблем је у томе што се у ударним терминима промовишу деликвентна понашања. Мислим пре свега на журке које се организују у ВБ, где су енормне количине алкохола. Што се тиче тренутка истине емисија је дно дна.

H. Prokopijevich, 14/12/2009, 17:40
Takvi „rijaliti“ cirkusi (sa ijekavickim naglaskom) nam se nude iz jednog, jedinog prostog razloga- Da bi zaboravili da smao nekada imali Zivot. A vala zaboravili smo sto sta, cak i to da smo nekada bili Ljudi. U potpisu: ProJevropski Mutant!

Rea , 14/12/2009, 19:01
Hoce li gospodja Vojtehovski da nam dovede striptizete i stripere u 8 sati uvece i prikazuje njihove tacke,zarad biznisa i profita?Zaista mi se smucilo od svega sto je ovde iznela.Neko je dozvolio da TV Pink jos od devedesetih oblikuje ukus gledalaca i postavlja kriterijume i merila kvaliteta.TV Pink vrsi silovanje gledalaca svojom prizemnoscu.A gospodja Vojtehovski se jako lepo deklarisala svojim stavovima.Sto smo se onda okomili na kriminalce i raznorazne mafije,pa i oni se bave biznisom zarad profita.

Gaga , 14/12/2009, 19:59
Жалосно је што и добри водитељи и интелектуалци заступају ову врсту најприземније забаве. Зар је поучно, креативно и забавно гледање како се чачка нос, хрче, облачи или свађа неко?На питање откуда толика гледаност поставила бих контра-питање а шта то добро ТВ нуди? Гледаност се стиче на извлачењу оног најгорег из човека (што сви мање- више поседујемо) да кроз СМС поруке искали сву злобу и простоту, то плати и протраћи време.Зашто нема више емисија попут КВАДРАТУРЕ КРУГА?

Mirjana Stankovic, 14/12/2009, 20:08
MIRJAM Slazem se za analogiju sa konclogorima. Prof. Divna Vuksanovic je sasvim u pravu. I panoptikum je zatvor, a i metafora za danasnju televiziju. A sabirni centri za nezaposlene ljude, u kojima ih suptilno muce i ponizavaju – sta su drugo nego koncentracioni kampovi. Ko razume, shvatice. A ko ne, zivece uskoro u takvom jednom sveopstem, svenadzirucem ambijentu. Hvala profesorki za humanizam i ovo nadasve korisno upozorenje!!! Ja sam ga shvatila. A Redakciju molim da ovakve mudre i kultivisane govornike koji imaju sta da kazu, sto vise forsira u medijima. Jer, komercijalne televizije nemaju pravo da nam zagadjuju zivote, niti da nas zaglupljuju, makar i kolateralno…

Бранислав ј, 14/12/2009, 20:30
Срамотне и у потпуности друштвено штетне емисије, као што су Фарма, Велики брат, Тренутак истине, Мењам жену и др., треба под хитно укинути. С обзиром да је тешко очекивати да ће то телевизијске станице и продуценти сами учинити, држава би морала да се позабави овим питањем преко одговарајућих органа, нпр. радио дифузне агенције. Сваку станицу треба најпре опоменути, а затим ускратити дозволу за рад, односно фреквенцију. У најблажем случају, требало би временски ограничити трајање таквих емисија, нпр. на 1 сат дневно у термину после поноћи. Па ко воли, нек изволи, у ситне сате нека гледа порно филмове или такозване ријалити емисије. Са друге стране, апсолутно треба похвалити и јавно подржати емисије типа Ја имам таленат, које за циљ имају афирмацију правих вредности, као што су таленат, рад, вредноћа и стварање материјалних и уметничких добара.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.